Hogyan válassz növényi olajat, avagy a leltár

Az utóbbi hetekben döcögve ment a blog, mert mindenféle egyéb elfoglaltságom volt. Most újra itt vagyok és mivel rég kukkantottam a kincses ládámba mindent ki is pakoltam és átválogattam őket. Néhánytól meg kellett válnom, mert megavasodott és vannak, amik fogytán vannak és beszerzésre várnak. Hogy jobban lássam melyek, azok az olajok, amiket érdemes esetleg nagyobb kiszerelésben megvennem illetve a virtuális kosaramba belerakni készítettem egy összegző táblázatot a problémák, testrészek szerint, amelyekre a legtöbbet használom őket.

Visszalapozva a blogban láthatod, hogy az idei évben szinte csak hajápolással és hajnövesztéssel kapcsolatos bejegyzéseket osztottam meg. Most ez az első számú ápolási terület, melyekre a krémeket, kencéket keverem. Mivel az arcbőröm zsíros, tág pórusú és aknés ez a második számú szempont. A közvetlen környezetemben, családomban vannak ekcémával küszködők, érzékeny bőrűek, ráncosok ezeket is bevettem a sorba. Mivel szeretem a körmeimet és a lábamat ápolni és úgy gondolom ,hogy az alapvető ápoltság részét képezik ők is kaptak egy-egy oszlopot. Egyes növényi olajok, növényi macerátumok igazi gyógyhatással, nyugtatólag hatnak a bőrünkre, ezrét ezt a szempontot is figyelembe vettem.

Így készült el az alábbi táblázat. Remélem számodra is hasznos lesz és könnyebb lesz kiválasztanod, hogy milyen olajokat keverj a kencédbe.

Növényi olajok összehasonlító táblázata, Készítette: Kis Petra, Petra in Green

Növényi olajok összehasonlító táblázata, Készítette: Kis Petra, Petra in Green

A pontszámok alapján jól látszik, hogy mely növényi olajok értek el a nyolcból négy vagy annál magasabb pontszámot. Mivel mindezeket szélesebb körben felhasználhatod, több problémára is megoldást nyújtanak ezeket érdemes beszerezni illetve ezekből érdemes válogatni. Még így sem könnyű azonban a választás, mert a 18-as listát nekem is csupán 11-re sikerült lecsökkentenem.

Nekem ők a kedvenc növényi olajaim: argánolaj, avokádóolaj, E-vitamin, jojobaolaj, kendermagolaj, kókuszolaj, ligetszépeolaj, mandulaolaj, olívaolaj, ricinusolaj és szezámolaj. Az avokádó-, kókusz- és olívaolajat meleg hajolajos pakolásra magukban is szívesen használom. A vastagon szedettekről egy kattintással további hasznos információkat szerezhetsz.

Neked melyik/melyek az abszolút befutók? Van, amelyiket rendszeres használod, akár magában is?

Reklámok

Hogyan válassz növényi olajat, avagy a leltár” bejegyzéshez ozzászólás

Várom észrevételed, véleményed, kérdésed!

