Herpesz, nem csak nyáron

Már régóta érlelődött bennem a téma és a múlt héten ki is tört. Konkrétan. Ugyanis a nyaralás második napján jelent meg a herpesz a szám megszokott helyén. Gyerekkorom óta küzdök vele több, kevesebb sikerrel. Az évek során sokféle krémet, gyógyszert és házi praktikát kipróbáltam a kezelésére. Biológusként a téma egyébként is érdekelt élettani szinten is. Meg kell jegyeznem, hogy mindenkinek más a szervezete, immunrendszere szóval, a módszer, amit én kifejlesztettem lehet, hogy neked épp nem válik be, de egy próbát mindenképp megér.

A stressz, a forróság, a dehidratáltság és az idegen helyen való evés,ivás is könnyebben kihozhatja a nyár folyamán a herpeszt. Nem kell megijedni, csak fel kell készülni. Na nem úgy, ahogy én tettem. Az indulás napján kaptam fel a teafa illóolajos üvegcsét és egy ősrégi herpesz elleni kréme, amire már nem is emlékeztem, hogy van. Na ez hiba volt, mert mint említettem ki is jött, a harmadik nap reggelére teljesen elburjánzott. Gyors megoldás kellett ezért a nyaraló falucska kis boltjába mentem reggel fél hétre nyitásra, hogy beszerezzek egy fél decis piás üvegcsét. Mást nem vettem. Érdekesen is nézett rám a pénztáros én meg boldog voltam, hogy elkezdhetem a kezelést. 🙂

Herpesz elleni kencék, Fotó: Kis Petra, Petra in Green

Herpesz elleni kencék, Fotó: Kis Petra, Petra in Green

Az első és legfontosabb, hogy bármilyen alkohol tartalmú itallal lefertőtlenítsd, ami elpusztítja a vírusokat és szárítja is a sebet. A külön kéz- és arctörlő, pohár, tányér és evőeszközök használatára most kifejezetten figyelj, hogy mást is megfertőzz.

A második számú egyszerű és természetes antivirális anyag a teafa illóolaj, amit ebben az esetben rövid ideig hígítatlanul is lehet alkalmazni. Egy-két cseppet tegyél egy fültisztító pálcika végére és ezzel kend be a sebet. Naponta többször ismételd meg.

A harmadik kedvencem, ami valószínűleg minden háztartásban megtalálható az a fokhagyma. Egy kisebb gerezdet vágj ketté vagy nyomd át fokhagymaprésen és a pépet tekerd steril gézlapra és ezt tedd a kezelendő felületre pár percig, vagy ameddig bírod, mert iszonyúan csíp, de vírus ölő hatása nagyon jó.

Amikor még csak érzed, hogy kezd kijönni egy jégkockával is lehűtheted, jegelheted, ezáltal lelassítod a vírusok szaporodását és visszaszorítod a fertőzés elterjedését.

Nagy kedvencem a Richtofit gél ajakherpesz kezelésére, aminek szintén van alkohol és illóolaj tartalma is. Ezzel naponta 4-5-ször is bekenheted a szádat. amellett, hogy gyógyít hűsít és hidratál.

Kiegészítő kezelésként belülről is segítheted a szervezetedet, hogy minél előbb meggyógyuljon, regenerálódjon. Javaslom a C-vitamin pótlását, ami antioxidáns és immunerősítő. Aztán vannak, olyan vitamin készítmények, melyek a bőr regenerálódását segítik illetve segítenek a herpesz vírusok leküzdésében. Ezekben a szelén, cink, C-vitamin és B-vitaminok találhatóak. Kétfélét szoktam közülük szedni kúra szerűen is, mert hajlamos vagyok rá, hogy akár 4 havonta is megjelenik a herpesz. Ezek a Pharma Nord Bio-Szelénium+cink+vitaminok és Dr. Chen Szelén Q10 kalcium+magnézium+cink.

Végül figyelj oda, hogy elegendő mennyiségű folyadékhoz jusson a szervezeted, ami elhagyhatatlan a betegség legyőzéséhez.

Aztán ott van még a seb utókezelése, a bőr regenerálása, amihez ajánlom a körömvirág olaj tartalmú regeneráló gyógybalzsamot, melynek receptjét itt találod.

Ezeket együttesen vagy a neked tetsző kombinációban használva, akár egy hét alatt is megszabadulhatsz a herpesztől.

Reklámok

Herpesz, nem csak nyáron” bejegyzéshez egy hozzászólás

Várom észrevételed, véleményed, kérdésed!

