Táplálkozás az egészséges hajért (4. rész) ÁSVÁNYI ANYAGOK

Táplálkozás az egészséges hajért. ÁSVÁNYI ANYAGOK, Fotó forrás: freedigitalphotos.net, Grains” by rakratchada torsap

Táplálkozás az egészséges hajért. ÁSVÁNYI ANYAGOK, Fotó forrás: freedigitalphotos.net, Grains” by rakratchada torsap

Az ásványi anyagok nagyon kicsi mennyiségben szükségesek a szervezetbe, melynek felépítésében és megfelelő működésében játszanak szerepet. Az ásványi anyagokat a vízzel valamint különböző élelmiszerekkel juttathatjuk a szervezetünkbe. Azonban a vékonybél épsége elengedhetetlen, hogy felszívódjanak ezek az anyagok és a vérárammal eljussanak a különböző szövetekbe. Részletesebben itt olvashattok róluk. Nézzük most azokat az ásványi anyagokat, amik a bőr és a haj egészséges szerkezetéhez, növekedéséhez szükségesek.

Cink

Számos fehérjében megtalálható, így az anyagcsere folyamatokban is fontos szerepe van, mert az enzimek alkotórésze. Nemcsak a haj növekedésében, de a haj szerkezetének felépítésében is részt vesz. Hiánya hajhullást, kopaszodáshoz vezet. Antioxidánsként is működik (immunerősítő) és elősegíti a kollagén termelődését (fejbőr).

Ételek, amelyekben megtalálod:

  • vörös húsok (bárány, marha)
  • tengeri élőlények (osztriga,lazac),
  • baromfi hús (csirke, pulyka),
  • magvak (tökmag, görögdinnye mag, mandula, kesudió,szezámmag, lenmag),
  • tejtermékek (tej, joghurt, sajt),
  • zöldségek (spenót, spárga, brokkoli, cukkini),
  • gomba,
  • tojás,
  • étcsokoládé.

Vas

Első számú feladata, hogy az oxigént szállító molekula (hemoglobin) központi alkotó elem. Ezért rendkívül fontos a szervezet egészséges működéséhez és a fejbőr vérellátásához. Segíti a C-vitamin felszívódását, ami a legfontosabb antioxidánsunk, így támogatva az immunrendszer működését. Hiánya hajhullást okoz.

Ételek, amelyekben megtalálod:

  • vörös húsok (marha, marha máj),
  • hüvelyesek (fehér bab, vörös bab, csicseriborsó, zöld bab, zöld borsó, lencse, szója),
  • tojás,
  • zöldségek (spenót, spárga, articsóka, káposztafélék, fodros kel, brokkoli, kínai kel, cékla),
  • gyümölcsök (szilva, sárgabarack),
  • magvak (kesudió, fenyőmag, pisztácia, chia mag, szezámmag),
  • gabonafélék (amaránt, köles,hajdina, quinoa, zab, cirok),
  • fűszerek (római kömény, petrezselyem, chili paprika).

Szelén

Szintén antioxidáns. Lassítja a sejtek öregedési folyamatát és egyes nehéz fémeket megköt. Részt vesz az egészséges fejbőr felépítésében, így megelőzve a korpásodást és a hajhullást. A pajzsmirigy megfelelő működéséhez szükséges a szervezet számára.

Ételek, amelyekben megtalálod:

  • tengeri élőlények (lazac, tonhal, polip, osztriga, rák, szardínia),
  • magvakban (dió, napraforgómag, kesudió, brazil dió),
  • gabonafélék (zab, búza, rozs, barna rizs),
  • baromfi hús (csirke,pulyka),
  • gyümölcsök (kivi, banán, datolya, grapefruit, papaya, mangó, licsi, faeper),
  • tojás,
  • sajt,
  • gomba.

Fogyassz ezekből is minden nap! Szép hajat!

Reklámok

Táplálkozás az egészséges hajért (4. rész) ÁSVÁNYI ANYAGOK” bejegyzéshez egy hozzászólás

Várom észrevételed, véleményed, kérdésed!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s