Táplálkozás az egészséges hajért (3. rész) VITAMINOK

Táplálkozás az egészséges hajért, VITAMINOK, Fotó: Eat Fresh, Stay Healthy” by stockimages

Táplálkozás az egészséges hajért, VITAMINOK, Fotó: Eat Fresh, Stay Healthy” by stockimages

Talán ez az első dolog, ami eszedbe jut, amikor arra gondolsz, hogy mit tehetnél, hogy még gyönyörűbb még egészségesebb legyen a hajad. Az emberi szervezetnek sokféle vitaminra van szüksége és ezek közül néhány kifejezetten fontos az egészséges haj eléréséhez. Korábban már olvashattatok egy vendég posztot Varga-Hajagos Anikótól a gyermekvitaminok szakértőjétől, hogy milyen vitaminok szükségesek a bőrhöz. Ezt itt megtalálod, ha újra el szeretnéd olvasni.

A-vitamin (retinol, karotin)

Zsírban oldódó vitamin. Segít, hogy a fejbőr egészséges, megfelelően hidratált maradjon, így a hajhagymák épségét megőrizve közvetett szerepe van a haj növekedésében. Az egészséges fejbőr nem termel túl sok faggyút és nem korpás, ami szintén a hajkorona előnyére válik.

Ételek, amelyekben megtalálod:

  • zöldségek (sárgarépa, batáta, brokkoli, spenót, kínai kel, fodros kel),
  • tojás
  • vaj
  • marha máj (organikus).

Biotin (B7-vitamin/H-vitamin)

Vízben oldódó vitamin. Segíti a szervezet zsír és aminosav anyagcsere folyamatait, valamint részt vesz a keratin termelésében, ami fő építőeleme a hajnak, bőrnek és a körmöknek is. Fontos szerepet játszik a sejtek növekedésében. Megelőzi a kopaszodást, hajhullást valamint elősegíti az erős hajszálak gyorsabb növekedését.

Ételek, amelyekben megtalálod:

  • halak (tonhal, lazac, szardínia),
  • zöldségek (kinai kel, avokádó, karfiol, szója, avokádó, hüvelyesek),
  • gyümölcsök (banán),
  • magvak (mandula, napraforgómag, földimogyoró)

C-vitamin (aszkorbinsav)

Vízben oldódó vitamin. Az egyik legfőbb antioxidánsunk. Elősegíti a vas felszívódását, így megfelelő lesz a fejbőr és a hajhagymák oxigén ellátottsága. Részt vesz a szövetek (például sérült bőr) regenerálásában és a kollagénképződésben, ami a haj növekedését elősegíti.

Ételek, amelyekben megtalálod:

  • zöldségek (paprika, fodros kel, brokkoli, kelbimbó, karfiol, paradicsom),
  • gyümölcsök (citrusfélék, papaya, goji bogyó, eper, kivi,ananász),
  • zöld fűszerek (csili por, friss kakukkfű, friss petrezselyem, szárított rozmaring, szárított bazsalikom, szárított koriander). 

D-vitamin (Napfény vitamin)

Zsírban oldódó vitamin.Szintén elősegíti az egészséges fejbőr meglétét, valamint stimulálja a hajhagymák “felébresztését” és a haj növekedését. Erős csontok, izmok és immunrendszer felépítése. Daganatos megbetegedések megelőzése.

Ételek, amelyekben megtalálod:

  • tengeri halak (szardínia, lazac, makréla, tonhal),
  • kaviár, csukamájolaj,
  • tojás,
  • gomba.

E-vitamin (alfa-Tocopherol)

Szintén zsírban oldódó vitamin és fontos antioxidáns, mely növeli a szervezet oxigénellátottságát és fokozza a vérkeringést. Öregedés gátló hatása van, valamint megelőzi a haj elvékonyodását és kihullását. Megfelelő hajszálérhálózat kiépítése.

Ételek, amelyekben megtalálod:

  • zöldségek (paradicsom, brokkoli, fodros kel, kínai kel, spárga, avokádó),
  • gyümölcsök (mangó, sárgabarack), 
  • magvak, olajok (napraforgó, szója, lenmag, törökmogyoró, tökmag, pisztácia, fenyőmag,pekán dió),
  • gabonafélék.

Egyél minél több friss zöldséget és sok-sok tengeri halat!

Reklámok

Táplálkozás az egészséges hajért (3. rész) VITAMINOK” bejegyzéshez egy hozzászólás

Várom észrevételed, véleményed, kérdésed!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s