Házi ajakápoló receptek

Minden nő kézitáskájában megtalálható.

Van egyszerű, illatos, színezett, gyümölcsös, csillámos, stiftes, tubusos, tégelyes.

Otthon is egyszerűen elkészíthettő, csak néhány alapanyag szükséges hozzá. Kezdő házi kence készítőknek is jó, mert gyorsan elkészíthető és azonnal használható. Igényeink, fantáziánk szerint sokfélét alkothatunk. Csinos kis fém dobozkában még ajándékként is jól mutat.

A legelső ajakírem kevésbé volt környezetbarát. Már két és fél éve, hogy megtörtént. Egy kedves új barát mutatta meg nekem az elkészítését és erre vezethető vissza, hogy nemsokkal később otthoni krémkészítésbe kezdtem.

Mára már sokat tapasztaltam az otthoni kozmetikumok készítésében, ajakápoló receptet többet is kipróbáltam. A mai napon 3 receptet is megosztok veled, remélem valamelyik elnyeri a tetszésedet és inpirációt kapsz majd, hogy te is kreálj valamit a konyhádban.

Rúzs 1.0

 

Rúzs 1.0

DIY Rúzs 1.0, Fotót készítette: Kis Petra, Petra in Green

Az eredeti receptet a Cosmio.hu receptárában találtam, ezt alakítottam át egy kicsit a meglévő alapanyagaimhoz. Fél éve készítettem, most fogyott el. Nem romlott meg, de sajnos, ha nem hűtőben tároltam, akkor megolvadt, így állagra nem túl praktikus. Valószínűleg nagyon lecsökkentettem az eredeti recepthez képest a szilárd összetevőket, mert a kókuszos ajakápolós stift még nyári meleget is jól bírja.

RECEPT

Hozzávalók:

  • 2g szűz kókuszolaj
  • 2g ricinusolaj
  • 2g jojobaolaj
  • 1g sztearinsav
  • 1g shea vaj
  • 1g kakaóvaj
  • 0,3g piros pigment

Elkészítés:

  1.  Hőálló üvegpohárba (50ml-es vagy kisebb), kiméred a pigmenten kiívül az összes hozzávalót.
  1. Az olajokat vízfürdőbe teszed és amikor felolvadt kiveszed belőle és hozzáméred a pigmentet, gyorsan elkevered és stiftes tégelybe töltötd.
  2. Hűtőben hagyod megszilárdulni és később is érdemes ott tárolni.

TAPASZTALAT: A pigment túl sok volt nekem, ehhez a mennyiséghez. A szobahőmérsékleten szilárd összetevők mennyiségét növelni kell.

Csokis-mentás ajakápoló

Csokis mentás ajakápoló

DIY Csokis mentás ajakápoló, Fotót készítette: Kis Petra, Petra in Green

Wow, már réges-rég el akartam készíteni ezt a tipusú ajakápolót. Most sikerült is megfelelő nyers kakaóvajat kapnom hozzá, így azonnal nekiláttam.

RECEPT

Hozzávalók:

  • 2g szűz kókuszolaj
  • 2g mandula olaj
  • 1g méhviasz
  • 1g shea vaj
  • 4g nyers kakaóvaj
  • 1g kakaópor
  • 6 csepp borsmenta illóolaj

Elkészítés:

  1. Az olajokat és vajakat kiméred egy hőálló övegpohárba, majd vízfürdőben összemelegíted.
  2. Hagyod kicsit hülni, ekkor belekevered a kakaóport és az illóolajat is.
  3. Tégelybe öntöd és már használhatod is.

TAPASZTALAT: Ha hamarabb megnézem az előző receptemet rájöttem volna, hogy az olajok és vajak aránya még mindig nem megfelelő. A kakaópor mennyiségét csökkenteni kell. Engem vonzott a csokibarna színe. 🙂 Ammenyiben elhagyod a kakaóvajtól megmarad a csokis íz és így egy fehércsokoládés változatot kapsz.

Nyári, intenzív ajakápoló

Nyári, intenzív ajakápoló természetes fényvédővel

DIY Nyári, intenzív ajakápoló természetes fényvédővel, Fotót készítette: Kis Petra, Petra in Green

Végre megszületett. A titok a szilárd és folyékony hozzávalók arányait tekintve a 1:1,5-hez. Ebben a receptben 3g szilárd összetevőhöz mértem 4,5g folyékonyat. Az olajokat úgy választottam meg, hogy necsak ápoló hatása legyen, hanem természetes fényvédővel is felruházzák az ajakápolómat.

RECEPT

Hozzávalók:

  • 1,5g búzacsíraolaj
  • 1g avokádóolaj
  • 1g szűz kókuszolaj
  • 1g makadámiadió olaj
  • 1,5g shea vaj
  • 1g méhviasz
  • 0,5g sztearinsav
  • 1csepp E-vitamin
  • 1-1csepp levendula és teafa illóolaj

Elkészítés:

  1. Az olajokat összeméred és felolvasztod.
  2. Hozzáadod az előtte kimért shea vajat és gyorsan elkevered.
  3. Ekkor mehet hozzá az E-vitamin és az illóolajok
  4. Gyorsan szilárdul, ha szükséges viszaállíthatod a mérőpoharadat a vízbe, hogy felolvadjon, hogy át tud tölteni a tégelybe.
  5. Kész!

TIPP: A sztearinsavat helyettesítheted méhviaszzal és az illóolajokat el is hagyhatod, vagy használhatsz helyettük vanília illóolajat.

Remélem elnyerte valamelyik a tetszésedet. Várom a kérdéseket, észrevételeket.

Reklámok

Várom észrevételed, véleményed, kérdésed!

