BABA-testápoló

Forrás:freedigitalphotos.net, "Newborn Baby Feet On White Background" by kangshutters

Forrás:freedigitalphotos.net, “Newborn Baby Feet On White Background” by kangshutters

Régi, kedves barátnőm kért meg, hogy pár hónapos kislányának készítsek valamilyen gyorsan felszívódó testápolót, amit nyugodt szívvel használhat a száraz, érzékeny bababőrre. Üzenete elolvasása után első utam volt a kamra, ahol a krémkészítéshez az alapanyagokat egy kincses műanyag dobozban tárolom, hogy megnézzem milyen növény olajok, vajak vannak elérhető közelségben. Találtam szűz kókuszolajat, sárgabarckmag olajat, avokádóolajat és shea vajat. Neki is láttam a recept megalkotásához és a kivitelezéshez is.

RECEPT

I. Zsírfázis

  • 6g sárgabarckmag olaj
  • 6g avokádóolaj
  • 4.6g emulsan
  • 3g szűz kókuszolaj
  • 1g cetilalkohol

II. Zsírfázis

  • 4g shea vaj

III. Vízfázis

  • 70g kamilla forrázat
  • 5g glicerin
  • 0.5g xantán

IV. Fázis

  • 20csepp rokonsal
  • 2csepp tejsav

Elkészítés:

  1. Felforraltam 1dl vizet és azzal leforráztam egy teáskanálnyi szárított kamilla virágzatot, majd lefedve hagytam állni 20 percig, ezután leszűrtem. Ez a tea képezte a krém vízfázisának alapját.
  2. Egy hőálló mérőpohárba kimértem az I. Zsírfázis növényi olajait és az emulgeáló, konzisztencia növelő anyagokat (emulsan, cetilalkohol).
  3. Egy másik hőálló pohárba átmértem a kamilla forrázatból 70 grammnyit és hozzáadtam a glicerint is.
  4. Külön-külön tálkába kimértem a shea vajat és a xantánt.
  5. A két hőálló mérőpoharamat a zsír- és vízfázis anyagaival vízfürdőbe tettem és addig melegítettem, amíg teljesen fel nem oldóttak az emulsan szemcsék is a növényi olajos keveréken. Ekkor levettem a tűzről.
  6. Az olajos keverékbe beletettem a korábban kimért shea vajat és üvegbottal kevergetve feloldottam benne. A vízfázishoz hozzákevertem a xantánt és azt egy tejhabosítóval kevertem el.
  7. Amikor mindez megtörtént a vizes keveréket hozzáöntöttem az olajoshoz és 3-4 percig kézi habverővel kevertem, amíg teljesen egynemű nem lett a mostmár krémem.
  8. Kevergetés közben, amikor már kézmelegre hült hozzámértem a IV. Fázis anyagait is, amik a tartósítják a BABA-testápolót.
  9. Átkanalaztam egy tiszta nejlonzacskóba, aminek kivágtam az egyik csücskét és így könnyem tudtam adagolni a krémemet a testápolós flakonba, amit előtte névvel és dátummal láttam el.

El is készült az abszolút kőolaj származék és parabén mentes babatestápoló. A felhasznált olajok mind száraz bőrre valók. A szűz kókuszolaj gyorsan beszívódik a bőrbe, a sárgabarckmag olaj használata kifejezetten ajánlott az érzékeny, gyulladásra hajlamos bababőrre. Az avokádóolaj plusz tulajdonságot ad azzal a testápolónak, hogy ekcémás bőrt is lehet vele kezelni. Kifejezetten kérték, hogy illóolaj mentes legyen a krém, ezért esett a választásom a kamilla forrázatra, mert amellett, hogy finom, enyhe illatot ad a testápolónak gyulladáscsökkentő hatása is van.

Magamnak is készítettem extra mennyiséget a BABA-testápolóból és három éves kisfiam nyáltól kipersent kezén és alkarján is kipróbáltam, amit 2 hét alatt rendbe tett. Bátran ajánlom száraz, érzékeny bőrű felnőtteknek is a mindennapos testápolásban.

BABA-testápoló” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Angi szerint:

    Szia.már kétszer készítettem el ezt a testápolót kisebb módosításokkal, nagyon szeretjük. 4 hónapos kisfiam bőre nagyon ekcémás, őt is ezzel kentem. Neki szeretnék változtatni a víz-olaj arányon, hogy legyen picit zsírosabb krém. ha a vízet 60%ra állítom és az olajat 40%ra, akkor kell-e változtassak az emulgeálló arányán? neki kihagyom a kókuszolajat, helyette ligetszépét teszek és a végén panthenolt és bisabololt is adok hozzá. Van terápiás levendula illóolajam, nem tudom merjek-e tenni bele.. tartósítószernek grapefruitmag kivonatot használok, folyadéknak csak desztilált vizet, ha lenne aloe veram azt raknám, de jelenleg nincs. Még milyen olajat lehetne beletenni, ami az ekcémás bőrt ápolja? Előre is köszönöm válaszod.
    Üdv, Angi

    • Szia Angi!

      Igazán örülök, hogy bevált a kisfiadnak ez a testápoló. Amennyiben több olajat szeretnél használni javaslom, hogy az emulgeáló szert emulsan-ról lamecrem-re cseréld le. Hasonló arányban található az olaj és víz a Testápoló krém száraz érett bőrre receptjében, amit itt olvashatsz: https://petraingreen.wordpress.com/2014/11/03/testapolo-krem-szaraz-erett-borre/.

      Amennyiben úgy vagy nyugodtam hagyd el az illóolajat, de ilyen kicsi korban a levendula és kék kamilla illóolajok használhatóak.

      A kókuszolajon kívül az ekcémás bőrre alkalmazható a jojobaolaj, kendermagolaj, olívaolaj, E-vitamin, shea vaj és, ahogy te is írtad a ligetszépe olaj.

      Az aloe vera valóban jó választás lenne a vizes fázisban használni.

      Remélem kielégítő volt a válasz és nyugodtan keress meg, ha további kérdések merülnének fel!

      További szép napot és jó kence keverés!

      Petra, Petra in Green

Várom észrevételed, véleményed, kérdésed!

