MÉZ-krém

Kitalálod milyen édes hozzávalót tartalmaz ez a kézkrém?

Micsoda kérdés, hiszen a címben is benne van. Igen, ez a MÉZ! 🙂 Már régóta kisérletezem ezzel a krémmel. Mivel nagyon szerettem a mézes, tejes kézkrémeket, de mióta megtudtam, hogy milyen káros anyagokat tartalmaznak az üzletek polcain megtalálható kozmetikumok, ezért mindenféleképpen ki szerettem volna keverni a saját bejáratú, házilag elkészített mézes kézkrémemet. A fő inspirációt a Dr. Organic manuka mézes kéz- és körömápoló kréme adta. 

Az első alkalommal, amikor mézet is tartalmazó krémet készítettem, kihagytam belőle a sűrűsítőt, ezért nagyon folyós lett, nehezen lehetett adagolni. A második alkalommal meg annyira eltúloztam a méz hozzáadását, hogy olyan ragacsos lett a krém, hogy alig lehetett elkenni és így nehezebben is szívódott be a bőrömbe. Azért elhasználtam és nem adtam fel. Így tavaly karácsonyra készülődve újra nekilendültem a most már MÉZ-krém névre hallgató kézkrémem elkészítésének és ezúttal sikerrel jártam. Juppé! Elkészült és most megosztom veled, hogy te is elkészíthesd.

honey bees

Házi készítésű mézes kézkrém, Grafikát készítette: Kis Petra, Petra in Green

RECEPT

MÉZ-krém táblázat

Házi készítésű kézkrém recept hozzávalók, Táblázatot készítette: Kis Petra, Petra in Green

ELKÉSZÍTÉS:

  1. Az első fázis olajait kiméred egy hőálló üvegpohárba és ugyanezt teszed a haramadik fázis hozzávalóival is a xantánt kivéve.
  2. A két hőálló poharadat vizfürdőbe teszed és enyhén felmelegíted az olajokat, amíg minden hozzávaló teljesen fel nem olvadt.
  3. Ez idő alatt kiméred a shea vajat és a xantánt is.
  4. A főzőpoharakat kiveszed a vízfürdőböl és az olajos keverékhez adod a shea vajat, a víz fázishoz pedig a xantánt. Mindkettőt elkevered, majd mikor a vaj is elolvadt a vizes fázist hozzáöntöd az olajos keverékhez és 3-4 percen át nagy fordulatszámon kevered a kezeddel, tejhabosítóval, kézimixerrel, amid van. Figyelj, hogy közel azonos hőmérsékletűek legyenek, mert csak akkor fog jól elkeveredni. Teljesen homogén massszát kell hogy kapj.
  5. Tovább kevergeted, amíg kézmelegre nem hül, amikor hozzáadhatod a negyedik fázis alapanyagait is. Ezekkel mégegyet keversz rajta, majd csomagolod és cimkézed. A mézeskalács illóolaj helyett használhatsz tetszőleges más illóolajat is, példáuls vaníliát, ha igazán édesen szereted, vagy narancsot, ha kicsit citrusosan szereted, de el is hagyhatod. Felhasználásig hűtőszekrénybe tárold.

Többször is elkészítettem. Nekem nagy kedvencem, lett, habár közeledtén a jóidőnek, lehet, hogy én is váltok valami könnyedebb, frissebb illatra a mézeskalács helyett.

 

Várom észrevételed, véleményed, kérdésed!

